Hei, kukaan ei varmaan ole voinut välttyä alkuvuoden terveysintoiluissa lukemattomista terveellisten pannukakkujen resepteistä? Elisalta sain viime vuonna näihin aikoihin myös loistavan terveellisempien pannukakkujen reseptin, mutta harmikseni tajusin sen olleen vanhassa blogissamme, joten en saa sitä tähän suoraan linkattua enkä ole sitä koskaan mihinkään kirjoittanut ylös. Pannukakku -nälässäni jouduin siis hieman soveltamaan ja tähän omaan versiooni olen vähentänyt kananmunien määrää, miksannut spelttijauhoja ja kaurahiutaleita ja lorauttanut tilkan maitoa. Ihan niitä kaikista terveellisimpiä nämä eivät varmasti ole, mutta eivät sentään ihan perinteisiä valkoisista vehnäjauhoista tehtyjäkään (vaikka niilläkin on kyllä paikkansa minun brunssipöydässäni!). Herkullisia näistä tuli joka tapauksessa, ja lisukkeita muuttamalla voi toki vaikuttaa paljon ravintosisältöön. Arkena söisin nämä marjojen ja rahkan kera hieman askeettisemmin, mutta näin viikonloppuna pannarit saivat kylkeensä vielä vaniljavaahtoa ja pekaanipähkinöitä. 

pancake.jpg

Pannareihin tarvitset:

2 banaania

3 kananmunaa

1,5 dl kaurahiutaleita

0,5 dl spelttijauhoja

0,5 dl maitoa

Viskaa ainekset blenderiin ja surauta tasaiseksi, hieman juoksevaksi taikinaksi. Paista kookosöljyssä pannulla. Varo paistamasta liian kuumalla pannulla, silloin pinta taatusti kärähtää. Tarjoile haluamasi lisukkeiden kera.

pancake2.jpg

Näillä eväillä jaksaa pitkälle iltaan!

Marjukka.jpg