Nämä "supersiemenet" taitavat kuulua jo aika monen keittiön perusraaka-aineisiin, ja itsellänikin niitä on ollut jo muutaman vuoden aina kaapissa. Mikään suurkuluttaja en ole, mutta käytän chia-siemeniä usein tuorepuuroissa sekä harvakseltaan vanukkaissa, joista yhden reseptin ajattelin tässä teille jakaa. Tämä herkku sopii vaikka aamiaiseksi, mutta välipalana se on täydellinen - täyttävä ja energiapitoinen. Ja ainakin oma makeannälkä talttuu tällä nopeasti sen sisältämän makean banaanin ja mantelimaidon ansiosta.

chia3.jpg

Banaani-maapähkinävoi-chia-vanukas (3 annosta) :

1 banaani

2 rkl maapähkinävoita (mielellään sokeriton)

1 dl soijamantelimaitoa (Alpro Soya)

n. 3 rkl chiasiemeniä

koristeluun pähkinöitä, raakakaakaojauhetta

Valmistus: Sekoita banaani, maapähkinävoi ja mantelimaito blenderissä. Sekoita joukkoon chia-siemenet ja annostele valmiiksi kolmeen jälkiruokakulhoon. Anna hyytyä jääkaapissa muutama tunti tai yön yli. Koristele haluamallasi tavalla :)

chia2.jpg

chia1.jpg

chia.jpg

Käytättekö chia-siemeniä keittiöissänne vai ovatko ihan uusi tuttavuus? 

Marjukka.jpg